karta Nvidia pri vyuziti GLX zpusobi zatuhnuti PC - shrnuti - long

OldFrog oldfrog na volny.cz
Úterý Květen 14 05:00:45 CEST 2002

>mam dele trvajici problem s kartou (ci spise obecne s kartami) Nvidia pod
>LINUXem - jakmile se pokusim spustit cokoli, co vyuziva 3D funkce - setric
>obrazovky, hru, popripade pouze glxgears, pocitac behem 2-8 vterin kompletne
>zatuhne - nejde ani ping z jiného stroje, mys a klavesnice jsou zablokovane,

Mne bezi GeForce2 MX naprosto bezvadne s timto nastavenim:

VGA:    Manli Nvidia MX200/32MB RAM
MB:     Biostar VKB s Via KT133 chipsetem
CPU:    Duron 750MHz
Kernel: 2.4.18 bez agpart
BIOS:   Asign IRQ to VGA enabled, Agp4x
NvDrv:  NVIDIA_GLX-1.0-2880 a NVIDIA_kernel-1.0-2880

K predeslym odpovedim:

Agpart funguje lepe a rychleji ten, co je vestaven v ovladacich nvidie,
lepe tedy kompilovat jadro bez agpartu pro konkretni chipset. Tj. v
/usr/src/linux/.config mejte TOTO:

CONFIG_AGP=y
# CONFIG_AGP_ALI is not set

a pochopitelne i dalsi pro Vas aktualni volby, napr:

CONFIG_BLK_DEV_ALI15X3=y

Dale potvrzuji, ze v pripade potizi je nutno PC uplne restartovat, aby
karta
nabehla s novym nastavenim.  Take souhlasim s tim, ze framebuffer
se s ovladaci od nvidie nesnese. Nejasne si jeste vzpominam, ze jsem cetl o
problemech GeForce versus AMD K6-2. A mozna nejpodstatnejsi pripominka
na zaver:

!! synchronizujte ovladace NVIDIA_GLX a NVIDIA_kernel !!
!! zajistete, aby se Vam nepletly s Mesa knihovnami !!

To v praxi znamena stahnout posledni verze obou  z www.nvidia.com, prelozit
vlastni jadro, aktualizovat /etc/lilo.conf, spustit lilo, restartovat,
nabehout nove
jadro, prelozit ovladace NVIDIA_GLX i NVIDIA_kernel, overit natazeni modulu
"NVdriver" pomoci lsmod, nakopirovat knihovny do /usr/:

X11R6/lib/modules/extensions/libglx.so.1.0.2880
X11R6/lib/modules/drivers
X11R6/lib/modules/drivers/nvidia_drv.o
X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.a

lib/libGLcore.so.1.0.2880
lib/libGL.so.1.0.2880

vytvorit spravne odkazy v /usr/lib/:

libGL.so.1 -> libGL.so.1.0.2880
libGLcore.so.1 -> libGLcore.so.1.0.2880

a spustit jako root ldconfig pro "nacteni knihoven":

ldconfig -v | grep GL

mel by se vam ukazat vystup:

libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3.402T
libGLcore.so.1 -> libGLcore.so.1.0.2880
libGL.so.1 -> libGL.so.1.0.2880

Tyto knihovny by mely byt spolu s knihovnami /usr/lib/libGLU.so.?
jedine pritomne v systemu! Overte si to.  podivejte  se i do dalsich
eventuelnich cest (/usr/X11R6/lib, atd...). Mam dojem, ze u aktualnich
verzi ovladacu nvidia uz se popsane akce provadeji  automaticky,
avsak ja je i tak, ze zvyku, kontroluji. Trpel jsem podobnymi potizemi,
jako Vy.

Karty od nvidie jsou v linuxu vyborne
podporovany, pokud nemate pech na
specifickou HW potiz, melo by Vam to