par dotazu ohledne RH 7.3

Martin Lebeda martin.lebeda na cims.cz
Úterý Květen 14 13:19:09 CEST 2002

Ahoj,

Precetl jsem si dnesni recenze RH 7.3 na root.cz a linuxzone.cz a mam nekolik
dotazu (nejen) ohledne RH 7.3:

> Druhou příjemnou novinkou je přítomnost rozšíření o VLAN, což ocení zejména
> správci větších sítí.

1. Co je to VLAN zarazena do jadra v RH 7.3?

> Řešení firewallu zůstalo u ipchains, což je dnes již trochu obstarožní
> záležitost. V řadě s číslem 7 zůstal      tento historický prvek zřejmě kvůli
> bezproblémové aktualizaci. Na iptables přímo při instalaci se tak bohužel
> můžeme těšit až příště (iptables lze samozřejmě v nainstalovaném systému
> normálně používat).

2. Jsou tam iptables nebo ne? V seznamu baliku jsou.

4. Lze prekladem zdrojaku jadra z baliku v distribuci (a .config z distribuce)
dostat stejne jadro jako je primo v distribuci? Naposledy jsem to zkusil u RH
6.2 a tam tomu tak nebylo, napr. chybi iBCS2 a jadro 2.2.19 z update rpm jsem
neprelozil vubec.

3. Neco trochu jineho - lze do jadra 2.4.18 pridat free/swan, dosud jsem jej
pouzival jen s jadry rady 2.2.x, podle dokumentace sice nema byt s radou 2.4.x
problem, ale zkusil to uz nekdo?

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...