ifconfig - collisions

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Květen 14 15:22:24 CEST 2002

On Tue, 14 May 2002, Miksanik Vladimir wrote:

> Ve výstup příkazu ifconfig mám položku collisions 756 - nevím přesně
> jaký má význam. Původně jsem si myslel, že to má souvislost s kolizemi v
> síti ethernet, ale pak jsem se podíval na jiný pc a tam je 0. v manuálu
> toho moc nebylo.

Ano, toto cislo znamena pocet kolizi na ethernetovskem prenosovem mediu.
Pokud to mate rozumne nizko cislo (radove nizsi, nez TX packetu), tak se
neni treba niceho obavat.

To ze na jinem pocitaci bylo 0 nemuze znamenat napriklad to, ze byl v
dobe, kdy dochazelo ke kolizim odpojen od site? (ke kolizim dochazi
typicky v nejaky spickach v zatizeni site).

--
JiKos.