par dotazu ohledne RH 7.3

Středa Květen 15 12:06:02 CEST 2002

On Tue, 14 May 2002, Martin Lebeda wrote:

> Precetl jsem si dnesni recenze RH 7.3 na root.cz a linuxzone.cz a mam nekolik
> dotazu (nejen) ohledne RH 7.3:

> 1. Co je to VLAN zarazena do jadra v RH 7.3?

Lze vytvaret virtualni site, potrebujete k tomu dostatene chytry switch.
Vysledkem je, ze na sdilenem Etherentu se objevi oznacene ramce, ktere
switch posle jen na vyjmenovane porty (tj. oznacene ramce se dostanou jen
k vybranym stanicim, ktere patri do prislusne virtualni site). Vice viz
nejaka kniha o sitich.

> 2. Jsou tam iptables nebo ne? V seznamu baliku jsou.

Jasne ze tam jsou. Jen konfigurace firewallu je v instalacnim programu
postavena na emulaci ipchains (verze 7.0 mela jadro 2.2.x, kde iptables
nebyly). Emulace se dela pomoi stejnojmenneho modulu (ipchains) a pouziti
ipchains a iptables je disjunktni (tj. nelze pouzivat zaroven).

> 4. Lze prekladem zdrojaku jadra z baliku v distribuci (a .config z distribuce)
> dostat stejne jadro jako je primo v distribuci? Naposledy jsem to zkusil u RH
> 6.2 a tam tomu tak nebylo, napr. chybi iBCS2 a jadro 2.2.19 z update rpm jsem
> neprelozil vubec.

To je divne, ja jsem ho prelozil vzdycky.

Dostanete stejne jadro. Jedinou odlisnosti bude, ze Vase prostredi pro
preklad bude mirne odlisne, protoze distribuce nejsou self-build. Kdyby
tomu tak bylo, velmi tezko by se testovalo (mala zmena v knihovne by
znamenala prelozit a znovu otestovat 1500 balicku).

Nicmene prostredi, ve kterem se RH 7.3 prekladalo, je velmi hodne podobne
vysledku, ktery mate na stole (tj. vysledna 7.3).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz