Sitove karty do Linuxu

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Květen 15 16:04:48 CEST 2002

Radek Andrs wrote:
: zkuste mi prosím doporucit sitove karty do Linuxu, ktery bude slouzit jako
: dost vytizemy router - tech sitovek tam ma byt 5 kousku

	U viceportoveho routeru jeste stoji za to pouvazovat o gigbitove
karte s 802.1q a k ni pripojit switch, do ktereho zavedete z toho Linuxu
gigabitovy dot1q trunk. No a pocet moznych rozhrani pak je pocet portu toho
switche.

	Ze 100Mbitovych karet muzu jen doporucit 3c905c. Pokud vam jde skutecne
o plny vykon 5x 100Mbitu, _ne_doporucuji Intelovske EtherExpressy - z jednoho
prosteho duvodu - Linuxovy driver pro ne neumi hardwarovy checksum packetu
a neumi scatter/gather. Cili nelze pouzit pro zero-copy TCP, napriklad.

	Doporucuji se podivat jestli driver obsahuje retezce NETIF_F_SG,
pripadne NETIF_F_IP_CSUM. Pak je aspon nejaka sance ze aspon nektera
z tech karet ktere ten driver podporuje umi zero copy.

	Z gigabitovych muzu doporucit 3c985B (ale ty uz jdou tezko sehnat
- je to Tigon II chipset).

-Y.