SMS Brana?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Květen 16 10:29:03 CEST 2002

Václav Hlobil wrote:
> uvazuji o SMS sluzbe pro zakazniky. Rad bych docilil stavu, ze zakaznik posle
> na nas mobil SMSku v nejakem specialnim tvaru (treba. ZAK01234 STAV) a zpet
> mu prijde smska s pozadovanymi informacemi.

Pro tyto specialni aplikace je nejspis lepsi napsat si vlastni program,
treba nad zminenou knihovnou gsmlib. Predpokladam totiz, ze budete neco
tahat i z databaze, pozadavky vsemozne overovat, atd. Vyuziti
predpripravenych programu by asi bylo slozitejsi nez napsani vlastnich.
V zasade ovladani GSM mobilu pres seriovy port neni nic sloziteho. Par
AT prikazu a je to.

> 1) hruby obecny postup a jaky soft/mobil pouzit ? Soft by snad stacil jen na
> prijimani smsek, ktere by predaval scriptu a ten podle slov v sms vykonal
> pozadovanou akci. Zpet bych posilal nejakym smsSend. Je to takto spravne?

Soft bych rozhodne udelal vlastni, viz vyse.
<reklama>
A co se pouziteho HW tyka, tak napr. Siemens, Ericsson a Wavecom
prodavaji tzv. GSM moduly, ktere mi pro vase pouziti pripadaji vhodnejsi
nez znasilnovani nejakeho klasickeho mobilu. Viz treba:
http://www.siemens.cz/siemens/site/icp/datove_moduly/-TC35_Terminal.html
Ja s uspechem pouzivam starsi typ M20 Terminal, pres ktery kazdy den
projde nekolik set SMSek.
</reklama>

> 2) jakym zpusobem to funguje, pokud bych chtel pouzit cislo operatora (napr.
> 4616 u Paegasu atd.) ?

To uz je o necem jinem - potreboval byste bud pevne pripojeni do
SMScentra daneho operatora, nebo by pozadavky vyrizovala primo aplikace
u operatora. Pokud neuvazujete minimalne v radu stovek SMS denne tak
tato varianta asi nema smysl. Na podrobne podminky se vsak radeji
informujte primo u zdroje. Ja jsem se o to zajimal naposledy pred vice
nez rokem, takze moje informace nemusi byt aktualni.

Michal Ludvig