repquota a kontrola kapacity disku

Pátek Květen 17 09:52:44 CEST 2002

Petr Simek <psimek na jcu.cz> wrote:
-> On Thu, 16 May 2002, Peter Mann wrote:

->> mam vela pouzivatelov a stav ich pridelenej kvoty na disku si viem
->> pozriet pomocou repquota -a
->>
->> chcel by som vsak zabezpecit to, ze sucet hard kvot by mal byt mensi ako
->> kapacita disku ... riesenim je spocitat vsetky hard kvoty, ale ako to
->> urobit nejakym skriptom?

-> repquota -a | grep '\-\-' | awk 'BEGIN{SUM=0}{SUM+=$5} END{print SUM}'

tak to pozor!!! ten ' -- ' retazec je tam len v konkretnom pripade ked
pouzivatel nema preplnenu quotu - ten grep musi prec.
tadsej by som dal 'tail +3' pripadne kolko riadkov je hlavicka vystupu.

-> Jen pozor na to ze repquota vypise vsechny volumy na kterych jsou kvoty,

iba ked sa pouzije repquota -a - nepouzite -a ale meno filesystemu a je to.

 Nothing is fool-proof to a talented fool.