skupinovy vlastnik

Martin Hassman martin.hassman na vscht.cz
Pátek Květen 17 13:05:48 CEST 2002

On 17 May 2002 at 12:55, Vlček wrote:

> zdravim,
>
> vyskytnul se mi takovy podivny problem, jsem z toho docela srnka.
 Hmm zajimave prirovnani ;-)

> v /etc/group je (mimo jine) definovano :
>  skup01:x:500:usr01,usr02,
>  skup02:x:501:usr01,usr03
>  skup03:x:502:usr01,usr04
>
> Z tohoto usuzuji, ze uzivatel usr01 (jsouc clenem VSECH skupin) by mel
> byt schopen nasledujici akce:
>
>  - v adresari 03 smazat vsechny v nem definovane podadresare (04-06)
>
> bohuzel tomu tak neni, tento uzivatel (usr01) smaze jen adresar 04, k
> ostatnim (05,06) je mu  odmitnut pristup.

Myslim, ze i kdyz je uzivatel clenem nekolika skupin, tak ma prava jen sve primarni skupiny (tu ma uvedenu v /etc/passwd)
a pokud chce pouzit prav jine skupiny (do ktere je prirazen v /etc/group), tak pouzije:
newgrp novaskupina
a tim docasne ziska prava te skupiny (pokud do ni patri) - lze to i osetrit skupinovym heslem. Ale nikdy jsem to poradne
nepouzival.

Je to jinak nez pod okny, kde automaticky pozivate prav vsech skupin, do kterych patrite.

martin hassman