loadavg na SMP

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Sobota Květen 18 12:41:15 CEST 2002

On Fri, 2002-05-17 at 21:55, Stanislav Meduna wrote:
> : Plati tam, ze staci, kdyz je loadavg < 2, nebo se to poctem procesoru
> : nenasobi?
>
> Poctom procesorov sa to v zasade nasobi, ale nechapem celkom
> to tvrdenie "je dobre, kdyz je loadavg < 1". Od toho tu mame
> unix a nie DOS, aby load average mohol byt vacsi ako 1 :-)

Ja vim, ja jen ze loadavg jsem zacal pouzivat jako indikator
[za/pre]tizeni systemu a nevedel jsem, jak si poradit se zobrazovanim
grafu (kam dat horizontalni caru, jestli na 1.0, nebo 2.0) na dualnim
CPU.

> Load average je priemerny pocet uloh schopnych v danom case bezat.
> Moze kludne nastat situacia, kedy bude load average 1 a pocitac
> nebude stihat plnit svoje ulohy a rovnako aj load average 10,
> ked to stihat bude. Ten druhy moze byt dokonca pre pouzivatelov
> prijemnejsi (s rychlejsou odozvou). A pri urcitom type uloh
> bude dokonca aj lepsie vyuzivat procesor.

Tomu skoro nerozumim. Kdyz je 10 procesu schopnych bezet, tak to
znamena, ze bude mozna i rychlejsi odezva? Vlastne ano, pokud uzivatele
delaji na ruznych z tech 10 procesu, tak se jim jen a jen hodi, ze jim
vsech 10 bezi.

> To proste zalezi na type ulohy a architekture software, ktory
> ju riesi. Load average vyssi ako pocet procesorov znamena jedine -
> ze rychlejsi procesor by rieseniu danych uloh prospel.

no tak to mi vlastne staci - ja jsem mel dual 733 MHz na javovem web
serveru a oni mi tam pousteli jeste nejake nahodne skripty na zpracovani
obrazku, coz uz CPU nestihaly. Pouzil jsem udaje z loadavg jako dukaz a
tak ted mam dual 1G4 a uz loadavg zustava kolem 0.25 (s tim zpracovanim
obrazku kolem 1.2), takze jsem klidny.

Petr