minimalni linux na prehravani divx

Tomas Vondra vondra na tesmail.cz
Neděle Květen 19 19:33:50 CEST 2002

Ahoj,
no, Linux s mediaplayerem nainstalujete treba na 486 SX,  takze technicky na
tom DivX prehrat pujde, ale rozhodne to nebude plynule. A u Pentia 200 MMX je
to relativne to same, jedno tady mam a i kdyz jsem si s tim hral dost dlouho
tak to proste nestiha. (Ted je z nej proxy+router+....) To proste neni pouze
otazka vyladeni stroje, ale technickych naroku DivX a moznosti stroje, a v
drtive vetsine pripadu proste Pentium nezvlada.

Mam jeden napad - zkuste ve Windows zmenit nastaveni kodeku pro DivX. Jdete
na (mozna to nebude uplne presne):
nastaveni -> kontrolni panely -> multimedia -> zarizeni -> zarizeni pro
kompresi videa -> divx -> vlastnosti
a stahnete detaily (posuvnik nahore) uplne na nulu. Ted bude sice video
vypadat o trochu hure (bude to trochu vic ctvereckovane, apod.) ale bude to
podstatne rychlejsi. O moc vic uz se z toho proste dostat neda...

Navic je podle meho skromneho nazoru nesmysl instalovat Linux jenom kvuli
prehravani videa. Z vaseho dotazu tak nejak tusim ze jste co se Linuxu tyka
zacatecnik, a ten pocitac zrejme nebude nejnovejsi, takze se hrnete vstric
utrpeni pri konfiguraci zvukovky, atd.

Jako lepsi reseni bych osobne videl hledani prehravace optimalizovaneho pro
ten konkretni format (v pripade DivXu treba Playa primo na strankach
divx.com), ktere jsou o neco malo lepsi nez MediaPlayer z Windows. Ale opet
opakuji - necekejte zazraky.