Da se v Bashi zjistit zda je CD-ROMka otevrena/zavrena?

Ivo Kocvara xkocvara na fi.muni.cz
Neděle Květen 19 23:34:50 CEST 2002

Petr Ruzicka wrote:

> Dobry den.
> Myslim ze otazku uz jsem polozil v $subjectu. Da se v Bashi zjistit zda
> je CD-ROMka otevrena/zavrena? Zkousel jsem se trochu hrabat s programem
> eject, ale na nic jsem neprisel.
>
> Diky za kazdou radu ...
>
> PetrR

Nevim, jestli to jde nejak jednoduse (ja jsem na to neprisel), takze slozite:
(spravny perlista by to napsal na jeden radek, ale me to dneska nejak nemysli)

== cdstatus.pl ==
#!/usr/bin/perl

use Fcntl;

@STATUS = ("ioctl error", "CDS_NO_INFO", "CDS_NO_DISC", "CDS_TRAY_OPEN",
        "CDS_DRIVE_NOT_READY", "CDS_DISC_OK");
$file = $ARGV[0] or $file = "/dev/cdrom";
sysopen(FD, $file, O_RDONLY|O_NONBLOCK);
print $STATUS[1+ ioctl(FD, 0x5326,0)], "\n";
==

--
ivo kocvara