Kernel source- dlouhe

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Květen 21 17:19:45 CEST 2002

On Tue, 21 May 2002, Hecht Pavel wrote:

> Nikoliv, myslel jsem tim, ktere patche vybrat - to je ostatne smysl dotazu

Vybirat patche, ktere pouzijete, ma smysl jen ve dvou pripadech:

1) vlastnost, kterou ten patch do jadra implementuje, nutne potrebujete, a
pritom v jadru, ktere mate k dispozici (od distributora) tento patch
aplikovan neni
2) chcete se podilet na vyvoji jadra, hledat chyby, opravovat je, apod.

Pokud nespadate ani do jedne kategorie, nema IMHO cenu jen tak nazdarbuh
brouzdat adresarem /people/, stahovat a aplikovat patche, a pak cekat,
za jak dlouho mi to znici fs (napriklad ;) ) - o coz, jak jsem tak nejak z
Vaseho dotazu pochopil, se chcete pokouset.

Nemluvim ted o ruznych patchich jineho druhu (jako jsou napriklad ruzne
security patche (grsecurity, lids, rsbac, ... )), u nich je samozrejme v
pripade potreby a v pripade ze jsou patche otestovane, pomerne legitimni.

> Nestandartnim patchem je minen ve smyslu Kernel-howto patch, ktery se
> vztahuje jen k urcite vlastnost, napr. uvedeny patch pro IDE. No a logicky
> jsem se ptal, zda davat pozor a hlavne jak se dozvedet, jestli se tento
> snese dejme tomu s patchem pro neco uplne jineho.

Tak prvni krok ke zjisteni, zda se dva patche snesou, je ten, ze jdou oba
ciste aplikovat zaroven (tato podminka neni ani nutna, ani postacujici!).

Pokud nejdou, mate zabavu na dlouhe vecery.

Dalsi krok je porozumet tomu, co ktery patch dela, projit si zdrojaky, a
trosku nad tim zapremyslet.

Samozrejme zadna databaze dvojic (ci dokonce n-tic) patchu ktere se snesou
nemuze existovat, je jich prilis mnoho.

Obecne plati, ze byste mel maximalne duverovat tomu, kdo Vam jadro poskytl
s distribuci linuxu, protoze je pomerne pravdepodobne, ze do toho vidi
vice nez Vy, coby "uzivatel" (toto neni mineno urazlive ;) ), dal si za
Vas tu praci a popremyslel, ktere patche se spolu nesnesou (a pripadne je
orpavil aby se snesly), atd.

--
JiKos.