sledovani zmeny obsahu souboru

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Květen 22 14:40:24 CEST 2002

On Wed, 22 May 2002 kratochvil na dbsystem.com wrote:

>   potrebuji z programu kontrolovat jestli se nezmenil obsah urciteho
>   souboru. Je jasne ze jde pouzit cosi jako periodicka kotrola md5 nebo
>   obdobneho algoritmu. Ale me by zajimalo zda neni mozne neco jako
>   "zahakovat" soubor a pri zapisu do nej odhytit nejaky signal. Neco na
>   zpusob "tail --follow" s tim rozdilem ze mi staci oznameni o zmene, a
>   oznameni zmeny jine nezli jen append.

Pokud Vam jde o zmeny vyvolane volanim write() dovnitr toho souboru, tak
jedno z moznych reseni je napasat si nejaky jednoduchoucky modul do
kernelu, ktery se povesi na sys_write(), a pri kazdem zavolani
zkontroluje, zda-li se jedna o zapis do hlidaneho souboru, a zavola
puvodni obsluhu sys_write().

--
JiKos.