pripojeni dalsiho hd

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Květen 23 17:25:35 CEST 2002

On Thu, May 23, 2002 at 04:26:20PM +0200, David Jez wrote:

>   Tak to teda bacha! Nektere desky (experimentalne odzkouseno pri prilezitosti
> odpalovani biosu... ano treba VIA MVP4) proste na kanale POTREBUJI detekovat
> nejake rychle zarizeni, jinak ksandy berou jako 40W. A to i linux, takze sice
> se da dobre nabootovat ale je ti k nicemu ze disk napr. misto udma6 jede
> jen trapnych udma2.
>   Zvlaste je to problem u disku na samostatnym kablu, vetsinou nikdo nedavame
> disky dohromady hda hdb, ale spise hda hdc ci hdd ze?
>   Pro bootovani tedy muze byt nejlepsi nastavit v BIOSe podle datasheetu disku
> [...]

No, ja jsem zase mel problem s tim, ze jsem mel (krome integrovaneho ATA33
radice na desce) jeste externi dva radice a nikde se nedalo zmenit poradi
jejich detekce - pricemz jeden z tech radicu neumel vic, nez BIOSove
0x80 a 0x81. No a potreboval jsem bootovat prave z tech dvou externich
radicu. Takze jedina zachrana byla v tom, zakazat BIOSu disk na integrovanem
radici a linux si ho pak bez problemu nasel...

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/