kde nastavit cesty k hlavickovym souborum?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pátek Květen 24 09:42:59 CEST 2002

Lubos Lunak wrote:

>  To je pravda, nektere configure scripty to mivaji, treba configure pro KDE ma
> --with-extra-includes a --with-extra-libs. Ale myslim, ze zadne obecne reseni
> tohohle neexistuje, AFAIK neni zadny globalni soubor a gcc ma v sobe
> defaultni cesty zadratovane (AFAIK).

GCC sice v sobe cesty zadratovane ma, ale necha se presvedcit i o
jinych. Kdyz spustite gcc s parametrem -v, tak hned prvni radek bude
neco jako:
Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i686-unknown-linux/2.95.3/specs
No a kdyz do tohoto souboru doplnite vase adresare k includum, tak mate
vyhrano. Nevim sice, jak to udelat "ciste", ale jedno z funkcnich reseni
je priplacnout ty cesty do radky pod '*cpp:', protoze o includy se AFAIK
  nikdo jiny nez preprocesor stejne nezajima. Takze nejak takhle:
[...]
*cpp:
%(cpp_cpu) %{fPIC:-D__PIC__ -D__pic__} %{fpic:-D__PIC__ -D__pic__} \
%{posix:-D_POSIX_SOURCE} %{pthread:-D_REENTRANT} -I/tmp/headers
[...]
(vsechno na jedne radce!)

Nicmene spousta "lepsich" balicku poskytuje programek, ktery s
parametrem --cflags vypise, kde se nachazeji jeho headery. Takze treba:
~$ freetype-config --cflags
-I/usr/include/freetype2
~$ mysql_config --cflags
-I'/usr/include/mysql'
~$ glib-config --cflags
-I/usr/include/glib-1.2 -I/usr/lib/glib/include
... a do Makefile se pak akorat da volani tohoto programu (tise
predpokladam, ze ho mate nekde v ceste :-)

Michal Ludvig