nastaveni scsi device z offline do online

Petr Šimeček petr na diakoniecce.cz
Neděle Květen 26 01:47:38 CEST 2002

Dobrý den,

mám AIC7899 a na něm připojenu CDROM a HP pasku DDS4. Testoval jsem ruzne
formy zalohovani na pasku a po sequenci prikazu

mt -f /dev/st0 stoptions can-partitions
mt -f /dev/st0 mkpartition 4000

jsem dostal jiz jen chybu "/dev/st0 no such device or address".

Pritom v /proc/scsi/scsi mam vse, vcetne pasky:
--cut--
Host: scsi1 Channel: 00 Id: 04 Lun: 00
  Vendor: HP       Model: C5683A           Rev: C908
  Type:   Sequential-Access                ANSI SCSI revision: 02
Host: scsi1 Channel: 00 Id: 05 Lun: 00
  Vendor: TOSHIBA  Model: CD-ROM XM-6401TA Rev: 1410
  Type:   CD-ROM                           ANSI SCSI revision: 02
Vypatral jsem, ze zarizeni bylo nastaveno off-line (/proc/scsi/sg/devices -
posledni sloupec ma v radku prislusnem HP "0").

Jadro zalogovalo v okamziku nastaveni do off-line rezimu toto (mimo jine):
Recovery SCB completes
Recovery code awake
aic7xxx_abort returns 0x2002
scsi: device set offline - not ready or command retry failed after bus
reset: ho
st 1 channel 0 id 4 lun 0
st0: Error 50000 (sugg. bt 0x0, driver bt 0x0, host bt 0x5).
st0: Partitioning of tape failed.

Hledam zpusob, jak zarizeni nastavit zpet do rezimu on-line. Jadro je 2.4.18
monoliticke, ostatni parametry snad nejsou dulezite?

Dekuji za nasmerovani. V SCSI-Generic jsem nasel jen popisy volani funkci,
aj., ale nejake echo "..." > /proc/... tam neni :)

Petr Simecek

P.S. Bohuzel si nemuzu dovolit delat na teto masine experimenty :(