sitovka planet ENW-9503A(v.5)

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Neděle Květen 26 20:38:40 CEST 2002

Vaclav Bilek napsal:

: resime zahadne pady systemu jeden z moznych faktoru by mohla byt sitovka
:
: nemate prosim nekdo skusenosti s "planet ENW-9503A(v.5)" at uz kladne
: ci zaporne .

   Nevím, zdali právě tuto sérii, ale vím že nějaké síťovky firmy Planet
s kódem ENW-???? jsme jednu dobu považovali za "univerzální viníky".
Nicméně jsem měl v ruce minimálně tři verze této síťové karty, takže
nevím, které z nich to byly.

Na Linuxu zlobily v pomalejších počítačích, na Windowsech fungovaly
dokud se nešlo SMB proti Linuxu při špatném postavení Slunce, občas to
shodilo switch, tak že byl zralý na reset a podobně. Jedna mi s
konkrétním počítačem nefungovala a na jiném jede v pohodě půl roku
(pravda - netroufl jsem si ji nasadit na produkčním serveru, ale jenom
na testovací mašině, ale taky dostává zabrat), jiná v tom původním
počítači zase jede. Magie.

    Diagnostika (Linux only): nespadl systém, pouze nefungovala síť. Po
ifconfig down, ifconfig up to je v pořádku. Problémy zmizely po
použití jádra 8139too místo rtl8139 a výměně switche. Teď je na Linuxu
pomalejší NFSka (ale nejspíš za to nemůže síťovka). Nezkoušel jsem
ji s jádram 2.4, zatím jedu na 2.2

   Abych jenom nenadával: máme zákazníka asi s dvaceti počítači, kam
jsme tyto síťovky v dobré víře dali (upgrade z BNC) a všechno jim tam
jede OK bez problému. Čekal jsem, kdy se objeví první problémy se sítí,
ale už to třičtvrtě roku jede v pohodě. Takže nevím.

   Na webu jsem nějaké problémy ohlášené našel (google), na podpoře
výrobce (v cz firma ASM?) tvrdili, že problémy měla jenom jedna
konkrétní série. Může to být pravda, protože v poslední době (cca čtvrt
roku) si na žádné problémy s touto síťovou kartou nevzpomínám.

   S přáním pěkného dne

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>