Zálohování a vyvíjení vlastního systému ?

David Kuzela xkuzd01 na vse.cz
Pondělí Květen 27 08:44:05 CEST 2002

> Dobry den,
>
>      po instalaci balicku rpm -ql jmeno balicku vypise soubory ktere tento
> balicek instaloval. Vice info viz man rpm. Pokud provadite instalaci z
> tarballu tak kouknout do makefile co dela sekce all popr install.

> PS: Lze nějak v linuxu zjistit, které soubory se změnily/smazaly/přidaly po
> zkompilování nějakého programu nebo nainstalování RPMka ? Nějaký komplexní
> scan před a po instalaci/kompilaci SW. A bych po čase s hrůzou nezjistil,
> že
> jsou soubory poničené od dávné instalce nějakého pragramu a já nemusel opět
> [...]

Existuje program installwatch, ktery se spousti jako:

  installwatch prikaz parametry

ktery premapuje vsechny funkce glibc modifikujici soubory a vytvori log
o tom, ktere soubory prikaz zmenil -- existuje i nadstavba jmenem
checkinstall, ktera z takoveho logu vyrobi rpm/pkg/deb balicek -- pouzivam
to na debianu a funguje temer bezchybne (neporadi si se staticky linkovanymi
binarkami, IMHO ma SuSE [nebo nejaka jina distribuce, nejsem si ted jisty
je to v README] staticky linkovany ln, ktery je treba nahradit dynamickou
verzi). Checkinstall nejenom vytvori pozadovany balicek, ale zaroven
i zazalohuje vsechny puvodni soubory do tarballu.

--
                                                 David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-