firebird vs. postgres

Středa Květen 29 11:28:41 CEST 2002

Karel Zak wrote:
>  "stored procedure". Proste jen v definici tabulky uvedete FOREIGN KEY
>  (apod.) a server se sam stara o korektnost vazby danych tabulek.

	A vykope vsechny klienty, kteri by chteli tuto integritu narusit, coz z
te vety nemusi byt zrejme. Nejde jen o konzistenci dat na serveru, ale o
NEPOVOLENI vsech operaci, ktery by tento stav zpusobil. A verte, ze
prave tato podminka je stejne dulezita. I ja, coby autor systemu a
clovek, ktery 'presne vedel' co dela s tim mel obcas problemy pri
ladeni...

	Trochu bych to prirovnal k systemu prace - v UNIXech mate rovnez roota,
co muze vse, ale beznou praci delate pod uzivatelem, abyste si
nezpusobil amok...:-)

>  jeste transakce tak to znamena udrzovat ruzne verze techto radek
>  pro aktualne bezici transakce. Impelementace neceho takoveho je
>  zalezitost nekolika let :-)

	Ostatne, proto to nechme na databazi...:-)

>  Tady bych se asi MySQL zastal. Pokud mne pamet nemate tak InnoDB je
>  postaveno na SleepyCat (http://www.sleepycat.com/) coz je vec ktera
>  ma z Berkeley Univ. hodne spolecne, ale urcite to nejsou ty hash
>  tabulky co je zname. Je to vrstva umoznujici transakcni praci s
>  tabulkama. Lze rict, ze je to knihovna kterou muzete dat ke sve
>  aplikaci a naucit ji tak transakce a jine advanced DB features :-)

	Mozna jsem byl prilis tvrdy, nicmene existuje projekt Linuxoveho Direct
Connect klienta (mluvim o DCTC, nikoi GUI) a tak rovnez byla snaha
vyuzit nejprve maximum z DB3, nyni novejsi verze nektere veci DB3
opousteji, protoze to udajne nese vice problemu nez uzitku... - mozna je
to specialni situace, ale tady se rovnez jedna o vice DCTC (tedy
klientu) bezicich simultalne, pracujicich nad urcitymi *.db, kde jsou
udrzovany jiste informace - nerikam, ze InnoDB jsou nepouzitelne uplne,
ale bezhledem k tomu, ze jsou na DB3 postavene (nebo jinou DB (2?)),
urcite to neco znamena (treba neschopnost programatoru korektne vyuzit
DB3:->, coz v tuto chvili nedokazu posoudit).

>  O tom uz se na ruznych mistech debatovalo. Ten smer/styl vyvoje MySQL
>  v poslednich cca 2 letech je celkem zajimavy.

	'-) bohuzel smer "smerem ke standardum" tam porad nejak nevidim...:-(

>  Ostatne kdyz jsme u te MySQL. Co je to rychle?

	Narazis na ty zajimave grafy vykonnosti per 1 klient pri 1-10 klientech
a per klient pri 100 a vice soucasne bezicich DML prikazech?