UnitedLinux?

Čtvrtek Květen 30 16:04:44 CEST 2002

On Thu, May 30, 2002 at 03:47:14PM +0200, Peter Surda wrote:
> Tiez by ma to zaujimalo, kladiem si presne tie iste otazky ako ty. Ked sa
> niekto nieco dozviete, please postnite URL. Z tych ich press-releasov a
> stranky to vobec neni jasne.
Takze som pozrel nejake pdfko a ZREJME to bude tak, ze United Linux bude ako
spolocny zaklad, na ktorom budu spomenute firmy budovat svoje distribucie.
Teda "najvacsi spolocny delitel" tychto distribucii sa zvysi. Tvrdia, ze
nebude treba potom certifikovat na rozne distra, takze asi to pojde dost
hlboko. Tipol by som, ze instalator aj tuly na manazment budu zdielane, ale to
je len moj sukromny odhad.

Podla mna ide o dobru vec, lebo spolocnym zakladom sa vytvori platforma na
kompatibilitu a bude pristupneho viac kompatibilneho softu (samozrejme, ked si
to clovek skompiluje tak to ide uz teraz ale aspon maintainer softov bude mat
menej prace). Napr. od RH mas ako mejlserver na vyber sendmail alebo postfix.
Ked chces iny, musis sa o to postarat sam. Keby to s United-Linuxom vyslo,
mohol by sa kazdy zucastneny distriburor starat o nejaky iny mailserver a
potom by uzivatelia distribucie zalozenej na United-Linux mali viac na vyber
(zase, brat relativne, presnejsie povedane "viac na vyber pri istom stupni
narocnosti resp. pri istom vybere mensiu narocnost").

Umoznilo by to aj <noflame>vyrobcom uzavreteho softwaru</noflame> jednoduchsie
poskytovat svoj soft. Tipujem, ze v tejto oblasti to bude mat pozitivny vplyv.
Rovnako budu mat zucastneni linuxovi distributori lepsiu poziciu na NDA
ohladne drajvrov (popripade <noflame>uzavretych drajvrov</noflame>).

Podla planov by este v druhom kvartali, teda do mesiaca, mala byt ohlasena
alfa verzia. Nechajme sa prekvapit a pozorujme, co spravi RedHat.

> Bye,
Bye,

          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler
         "Ein Auto, ein Computer, ein Mann"  -- Knight Rider