telefonovani z linuxu

Jan Outrata outrataj na phoenix.inf.upol.cz
Pátek Květen 31 08:29:05 CEST 2002

On Fri, May 24, 2002 at 11:41:40PM +0200, Zdenek Burda wrote:
> Ja sem si stahnul ke svemu modemu(well fm-56vt) manual od vyrobce aje to
> opravdu zajimave pocteni o 180 stranach. V krabici k modemu byla pribalena
> pouze 16 strankova brozura skoro o nicem.
> Zajimave je, ze i kdyz nastavim modem do rezimu audio s vystupem na sluchatka
> (AT#CLS=8#VRN=0#VLS=5) podle manualu, tak mikrofon stale nefunguje. Sluchatka
> jsou v pohode a dokonce na ne ucinkuje i nastaveni hlastisti prez AT#SPK.
> Mozna by by stalo za to vyzkouset nejaky elektrodynamicky mikrofon misto toho
> elektretoveho.

Mam stejny modem (a jsem s nim naprosto spokojeny), takze se rad podelim o
zkusenosti. Pro telefonovani pouzivam programek speaker
(http://www.mindspring.com/~bnaylor/spk/, http://anikin.ddns.org) a v nem
jsem "odladil" tuhle sekvenci prikazu:

AT&F1        # Use factory settings
AT#CLS=8     # Voice mode
AT#VRN=0     # No ringback timer
AT#VLS=6     # Set speakerphone mode
AT#VBT=1     # Set tone length
ATL3         # Set volume

Funguje mi to se sluchatky i repraky (aktivnimi, primo i pres zvukovku).
Mikrofon je obycejny elektretovy, elektrodynamicky by mel fungovat take.
Druha strana muze byt pevna linka i mobil (vyjde to nastejno).

Hlasitost druhe strany je dobra (se sluchatky, s repraky je slabsi az slaba),
navic je ale slyset slabe "piskani". Tohle by mohl zpusobovat ten modem, ale
v hovoru nijak zvlast nevadi.
Druha strana me slysi take dobre (az vyborne), ale tam je zase navic jakesi
"lupani", take slabe, ale slysitelne. Za tohle ale asi muze "kvalita"
spojeni, take nevadi. Nekde jsem cetl, ze ty vady jsou zpusobany tim, ze ten
modem neni (pro voice funkce) full-duplex, ale pouze half-duplex. Nevim, co to
presne znamena (nevim, jak funguji telefonni linky), ale ze zkusenosti vim,
ze mohou mluvit obe strany zaroven a obe slysi tu druhou (pokud se to da o
prekrykovani rict).

Hodne stesti s experimentovanim a dejte vedet, jak jste dopadl. :-)

Btw. muzete mi poslat (soukrome) URL, odkud jste stahnul ten zajimavy
manual? Take bych se rad dozvedel o svem modemu vice. :-)

--
 /             "Johny" - Jan Outrata, student of             \
| Computer Science Department, Palacky University, Czech Rep. |