Re: zatuhlý systém díky nečitelnému CDROM - lze čistě zrušit tento stav?

Martin Hassman martin.hassman na vscht.cz
Pátek Květen 31 11:33:15 CEST 2002

On 31 May 2002 at 11:26, Marek Kubesa wrote:

> Jak vyřešit stav, kdy CDROM mechanika zabrzdí celý systém díky
> nečitelnému CD.
> Je systém proti tomuto stavu ošetřen např. pomocí timeout (větší než
> moje trpělivost:) nebo kombinace kláves (jiná než ctrl+alt+del, ale
> klávesnice se zdá taky mrtvá)
>
> Znám jen jeden způsob jak neresetovat, a to že vytáhnu napájení z CDROM.
> Nezkoušel jsem manuální vysunutí CD pomocí sponky. Zdá se mi to
> drastičtější než předešlý způsob - přestane se při sponkování medium točit?

S necitelnymi CD myvam taktez problemy. Porovnaval jsem chovani wokna/linux, ale zatimco pod okny musim mnohdy
restartovat, abych mohl pokracovat v praci, tak pod linuxem se mi (zatim) nikdy nestalo, ze by zatuhl cely system
(vyzkouseno pod RH 7.1). S CD-ROM nejde pracovat, nejde otevrit (ani cudlikem, ani napr. prikazem eject), objevuji se
chybove hlasky v logu, ale system nikdy vyrazne nezatuhle a mohu pracovat dal s tim, ze CD vytahnu pri nejblizsim
restartu.

Ale uvital bych zpusob, jak otevrit cd-romku bez restartu.

martin hassman