Raid 1 na /

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Květen 31 14:13:29 CEST 2002

Marek.Dolezal na comparex-group.cz wrote:
: Ma nekdo praktickou zkusenost s instalaci mirroru na bezici system?
:
	Tohle jsem zkousel - az na instalaci boot-loaderu je to jednoduche.
Postup zhruba nasledujici:

- na /dev/hda mam bezici system (/, swap, a treba /boot)
- pridam novy disk stejne velikosti na /dev/hdc
- na hdc vytvorim stejne partisny jako na hda, jen typ nastavim 0xfd
	("Linux raid autodetect")
- do /etc/raidtab zadefinuju /dev/md0 pro /, /dev/md1 pro swap a /dev/md2
	pro /boot (napriklad), priblizne timto zpusobem:

	raiddev /dev/md0
	raid-level 1
	chunk-size 16
	nr-raid-disks 2
	nr-spare-disks 0

	device /dev/hda1
	failed-disk 0

	device /dev/hdc1
	raid-disk 1

- pomoci /sbin/mkraid /dev/md[012] vytvorim zive mirrory v degradovanem
	rezimu.
- vytvorim filesystem (mke2fs -j /dev/md0; mke2fs -j /dev/md2)
- vytvorim swap (mkswap /dev/md1)
- namontuju /dev/md0 a /dev/md2, zkopiruju data, nainstaluju boot loader,
	upravim </mnt>/etc/fstab a odmontuju)
- pripravim si bootovaci disketu, protoze urcite na neco zapomenu u boot
	loaderu :-)
- nabootuju z druheho disku (napriklad prohodim kabely mezi hda a hdc).
- programem fdisk uppravim na puvodnim disku (nyni jako hdc) typy oblasti
	na 0xfd.
- upravim /etc/raidtab (s/failed-disk/raid-disk/)
- pridam do raidu dalsi pulku zrcadla (/sbin/raidhotadd /dev/md0 /dev/hdc1
	a podobne pro md1 a md2).
- nainstaluju znovu bootloader na oba disky

	A to je vsechno. Doufam ze jsem na nic nezapomnel. Delal jsem to
minimalne na dvou strojich priblizne timto zpusobem.

-Y.

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|