LDAP - autentizovany pristup

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Listopad 1 14:03:10 CET 2002

On Fri, Nov 01, 2002 at 01:38:52PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> v jake podobe tam ma byt heslo? Neni na tohle nekde nejaky priklad?
> Kdyz jsem vytvoril account/posixAccount, tak nejsem schopen zadat tam
> heslo ktere funguje. Mam snahu pouzit atribut userPassword s hodnotou
> vygenerovanou pomoci crypt(3), ale tohle neni ono - nemuzu se prihlasit.

 LDAP ma hesla ulozena ve finalnim formatu v base64.

 Priklad udelani MD5 hesla pro LDAL (psano v pythonu):

---
 #!/usr/bin/env python

 import sys, md5, base64

 m = md5.new()
 m.update(sys.argv[1])
 print base64.encodestring( m.digest() )
---

$ ./pwd.py chobot
uX9wnxy9c7P9MUYoNAZGGg==

 V pripade cryptu to bude stejne, jen se tam da crypt na misto MD5.
 S MD5 to mam overene a pouzivame to.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>