VPN , nie IPSec

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Listopad 3 00:45:50 CET 2002

On Sat, Nov 02, 2002 at 08:54:48AM +0100, Daniel Ciprus wrote:

> Mam rozhnitu wireless siet, bezia mi tam tunely cez ipsec a mam z toho
> realny problem . Stratovost paketov kolise, neovplyvnim to nijako.
> Potreboval by som poradit iny typ tunelu , menej citlivy na poruchovost
> linky. Mate niekto nejake skusenosti ?

Obávám se, že vás moc nepotěším. Před nedávnem se to tu probíralo
a většina hlasů se shodovala na tom, že implementace VPN na síťové
vrstvě je pro použití na méně kvalitní lince vhodnější než řešení
na transportní vrstvě. Otázkou je, jestli by se nenašlo řešení na
síťové vrstvě, které by mělo menší režii než IPsec.

                                                    Michal Kubeček