setleds v X login

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Listopad 3 15:19:36 CET 2002

Michal Vojta wrote:

>Ahoj,
>
>poradite mi nekdo, jak nahodit NumLock v grafickem
>prihlaseni?
>Umim nahodit pomoci setleds NumLock v konzolich,
>samozrejme umim nastavit vlastnosti v KDE a Gnome,
>ale kde mne to nejvice stve je pri graf. loginu.
>Tam si ve trech z peti pripadu zapomenu tu klavesu
>zmacknout a pak pisu dvakrat.

Zde je programek, ktery zapne/vypne numlock v X:
http://sdb.suse.cz/cz/sdb/html/cg_x11numlock.html

OldFrog.

====http://sdb.suse.cz/cz/sdb/html/cg_x11numlock.html====

//numlock.c
#include <X11/extensions/XTest.h>
#include <X11/keysym.h>

int main(void) {
Display* disp = XOpenDisplay( NULL );
if( disp == NULL )
 return 1;
XTestFakeKeyEvent( disp, XKeysymToKeycode( disp, XK_Num_Lock ), True, CurrentTime );
XTestFakeKeyEvent( disp, XKeysymToKeycode( disp, XK_Num_Lock ), False, CurrentTime );
XCloseDisplay( disp );
 return 0;
}

Uložte výše uvedený dokument jako soubor |Numlock.c| a potom napiště příkaz

gcc -I/usr/X11R6/include -L/usr/X11R6/lib -o setnumlock Numlock.c -lX11 -lXtst

Pro uspěšné provedení tohoto příkazu potřebujete překladač jazyka C
(série d, balík gcc) a knihovny (balík xdevel, série x). Potom najdete
program |setnumlock| v aktuálním adresáři. Ten potom překopírujte do
adresáře |/usr/local/bin| a potom tento program uveďte do |~/.xinitrc|.

====http://sdb.suse.cz/cz/sdb/html/cg_x11numlock.html====