elektronicke knihy v *.prc

Martin Kebert mkebert na seznam.cz
Úterý Listopad 5 10:41:41 CET 2002

> na strankach palmknihy.cz je specialni sekce prohlizecu elektronickych
> knih pro pc v tomto formatu,
> http://www.palmknihy.cz/www/platforms.php?Xid=x
> no a je tam i jeden programek pro linux (ostatni jsou pro windows)
> http://home.kc.rr.com/krzysztow/PalmPilot/ReadDocJ/
> (program vyzaduje javu a nezkousel jsem ho). problem je v tom, ze
> vsechny tyhle programky nepracuji s formatem *.prc, ale *.doc, coz
> neni neco, co vyleze z m$ office :-), ale pouze dalsi format pro
> elektronicke knihy na mobilnich zarizenich. ovsem na strankach
> [...]

Cela ta vec je takova...komplikovanejsi. V zasade Palm rozeznava pouze dva
typy souboru: Program (*.prc) a data (*.pdb). Co ze tyce dat, tak v hlavicce
tohoto "souboru" pak najde typ tech dat (ve skutecnosti je to ID aplikace
ktera tyto data stvorila/pro kterou aplikaci tyto data jsou. Je mozne, ze
toho tam je vic (to jako informaci) napre. ze se jedna o tzv. PalmDOC format
a tak). Zkratka je tam neco, cemu by se vzdalene mohlo rikat mime typ :-). O
zbytek se uz postara aplikace, ktere to patri. A kapitola nekterych dat
ulozenych jako *.prc (typicky se tak vyskytuji obrazky nebo dokumenty(r/o))?
Je to neco, co by mohlo pripominat self-extract archive. Tedy ze se jedna o
program(tusim se mu rika STUB, ale asi ne v Palmu) ktery si jako data vezme
pokracovani vlastniho souboru.
 To cele je pikantejsi o jednu vec. Palm se interne vubec nezajma o to co je
*.prc nebo *.pdb, protoze on vubec nezna soubory (vyjimka je fatfs kvuli
pridavnym kartam). Vse ma ulozeno v pameti jako jednu databazi, kde kazdy
program, kazda data jsou ulozena jako zaznam v teto databazi. Jeho veskera
orientace je v hlavickach techto zaznamu (jestli je to program nebo aplikace
a tak).

P.S.: Tak a tedko budu ukamenovan. Prvni pru*er s devfs a tedko se vrtam
jeste do Palma :-)

P.P.S.: Presto si myslim, ze nejsem daleko od pravdy. Aspon co se tyce toho
Palma :-)

--
S pozdravem
  Martin Kebert