Zamcena obrazovka + <Ctrl><Alt><BSpc>

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Listopad 6 10:23:48 CET 2002

On Wed, Nov 06, 2002 at 08:26:12AM +0100, Petr Vlk Cizek wrote:
> Dobry den.
>
> Zjistil jsem, ze pokud zamknu obrazovku (lock screen), tak stale
> funguji globalni hotkeye - muzu shodit X pomoci kombinace
> <Ctrl><Alt><BSpc> a dostanu se na prompt, kde je prihlasen uzivatel.
> Tam uz muzu delat, co chci, pripadne si pustit "startx". Je to chyba
> nebo vlastnost? Pripadne, necha se nekde nastavit nasledujici chovani:
> pokud neznam heslo, bude fungovat jenom sitovy vypinac, po nabootovani
> se dostanu k loginu a koncim?

Fungují i další, třeba Ctrl-Alt-Fn, takže nemusíte shazovat X server
a můžete se tam přepnout rovnou. IMHO je to schválně, xlock jednoduše
zamkne grafickou konzoli a ostatní se nestará. On totiž xlock může
zamykat konzoli i na jiném počítači, než kde je spuštěn, případně to
nemusí být vůbec počítač (třeba X terminál). Pokud se logujete přes
xdm (kdm,...), nevadí to, jinak je asi lepší zamykat pomocí 'vlock -a'.

                                                        Michal Kubeček