Problem s rpm

Středa Listopad 6 15:20:51 CET 2002

Dňa 06. nov 2002 o 15:10, Jaroslav Honsa napísal(a):

> v posledni dobe jsem instaloval RedHat-7.3 (rpm-4.0.4-7x.18) a dvakrat
> RH-8.0 (rpm-4.1-1.06) na ruzne pocitace a pokazde jsem po pomerne kratke dobe musel
> rebuildovat databazi (rpm --rebulddb). Pokazde se pri nejake operaci
> (rpm -e, up2date) proces rpm zasekl, nechtel nic delat a kdyz jsem ho
> zabil, uz prikazy rpm ... zustaly viset. Pomohlo az smazani
> /var/lib/rpm/__db.00* a nasledny rebuild (bez toho smazani rebuild
> nesel).
> Zda se, ze po tom rebuildu uz je pokoj, ale abych to nezakrikl!
> [...]

obcas sa podobne problemy objavia, neprisiel som na to kedy, ale zrejme
ak daky balik pracuje s databazou nie prilis vhodne, typicky po
instalacii balikov "od tretich stran" sa to mi stane. rpm 4.0.4 sa s tym
dokaze uz vysporiadat hore popisanym sposobom, donedavna to nebolo take
lahke, a aj po zmazani db suborov sa rebuild nemusel vzdy podarit..

ah este jeden stav zvykne spravit zlotu, ak sa nepodari dobehnut dokonca
instalaciu, odinstalaciu, update balika (nedostatok miesta na disku
a spol.) tak to spravidla skonci koruptnutou rpm databazou..

--
Linux 2.4.19-16mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586