Samba - tisk na tiskarne na jine podsiti

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Listopad 7 10:11:44 CET 2002

Ahoj,

resim tu mensi problem se Sambou. Mam tu sit tazenou koaxialem a na ni sedi
nekolik pocitacu s ruznou smesi W95 a W98 a protoze po pridani dalsiho
pocitace jsem presahl maximalni delku, rozdelil jsem sit do dvou podsiti
(192.1680.255 a 192.168.1.255). Uprostred sedi pocitac jako router s dvemi
sitovkami, Linuxem a Sambou.
Bez problemu se mi podarilo nakonfigurovat Sambu tak, ze sdili disky tohoto
pocitace vsem strojum v obou podsitich (mam nastaveno interfaces=eth*), ale
ted bych potreboval, aby se z pocitacu na jedne podsiti dalo pristupovat na
sdilene disky (a hlavne tiskarny) pocitacu v druhe podsiti (jak to fungovalo
pred rozdelenim site). Bohuzel nevim, kde a co nastavit.
Na pocitacich v obou podsitich se mi v "Okolni pocitace" zobrazuji vsechny
pocitace z obou podsiti, ale pokus o pristup na jakykoliv sdileny prostredek
nektereho z pocitacu v druhe podsiti konci hlaskou, ze sdileny prostredek
nelze najit.
Problem neni v routovani. Ping z jedne podsite do druhe a obracene funguje.
Problem neni s firewallem (iptables) - pri testovani jsem si dal policy na
forward retezci na ACCEPT. Predpokladam, ze problem bude nekde v nastaveni
Samby na tom "routeru".
Ale v dokumentaci k Sambe jsem nenasel zadny parametr, kterym by se dalo
toto chovani ovlivnit. Muzete me nakopnout, kam se podivat, nebo na co se
zamerit?

Diky Zdenek Bohm