mailserver na firewallu?

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Pátek Listopad 8 13:34:22 CET 2002

Matthes <ornest na mistral.cz> writes:

> Vrati se, kdyz prijimaci server overuje platnost domeny - coz dnes dela
> vetsina (cemuz se nedivim :), takze si neskrtnu.
> V zasade bych asi potreboval zaridit, aby se mailserver identifikoval
> jinak, kdyz odesila ven (pouzil host/domain name z dhcp infa) a jinak v
> ramci lokalu (lokalni host/domain name), ale nevim, jak na to :(
> Napadlo me zkusit virtualni domeny, ale o tech vim uplne nic, jak vubec
> funguji :\

Asi mi to uniklo, ale napsal jste jaky smtp server pouzivate?  Potrebujete
spis neco jako masquarading.  A potrebujete mit vubec nejake interni
adresy?  Resp. zkuste napsat, ceho se tim snazite dosahnout ;-)

> :)) to zni fakt pekne. No, tohle me nastesti moc netrapi, server se moc
> casto nerestartuje (vetsinou pouze v dusledku vypadku proudu :), jen me
> zajimalo, jestli se to neda nejak elegantne obejit.

Pronesu kacirskou myslenku;-): Proc mate pro server pridelovani adres pres
DHCP?  Serveru se IP adresa nemeni, v siti je porad a tedy neni zadny duvod
proc mu nepridelit statickou adresu.

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6