mirne OT: Virtual hosting a DNS

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Pátek Listopad 8 14:58:05 CET 2002

> Ja nemluvim o virtualnich domenach, kde jste to precetl? Domeny mam
> samozrejme zalozeny, jde mi o hosting stranek pro tyto domeny
> a o to, ze

OK, sorry.

> mam pouze jeden stroj a v ruznych dokumentech po internetu se
> dozvidam,
> ze je potreba k tomu nastavit tzv "Authoritative-only Nameserver", pak
> a v tom mam gulas, se nekde pise o primarni DNS a sekundarni, ktera ma
> byt na jinem stroji - coz pro me predstavuje problem (mam pouze jeden
> stroj),

Zadne takove podminky neexistuji (technicky). Kazda existujici domena
na internetu ma mit minimalne dva nameservery pochopitelne na fyzicky
ruznych
strojich (jinak to ztraci smysl) - to je kvuli zaskoku pri vypadku jednoho
z nameserveru - jinak ta domena z internetu proste 'zmizi', tedy konkretne
prestane byt dostupna, protoze neni odkud zjistit ip adresy prislusnych
pocitacu ...

 nase hostingove centrum vsak ma svoje DNS a ja se proste ptam,
> jestli je potreba spoustet vlastni DNS (stale jsem nepochopil proc),
> ci co mam vlastne udelat, abych to rozchodil.

Viz vyse ...

> Predstavoval jsem si, ze staci nastavit Apache, a vse bude v poradku,

To ano, jde o to, zda jste to nastavil spravne.

> Apache pozna podle hlavicky HTTP requestu, kterou domenu ma
> servirovat a
> tu poskytne, jenze to jaksi nefunguje, vzdy posle hlavni
> stranku, ktera
> je defaultne ulozena ve /var/www/...

A jak ty virtualni hosty mate nakonfigurovany (v Apache)?

	Zdenek Prchal