mailserver na firewallu?

Matthes ornest na mistral.cz
Pátek Listopad 8 15:37:04 CET 2002

> 2. jmeno, kterym se server predstavi (HELO/EHLO)pri odesilani na jiny
> SMTP dle meho nazoru neni dulezite, i kdyz ho nekdo (pry) kontroluje,
> ale nastavit se da parametrem
>       myhostname = plne.kvalifikovane.jmeno

No, ale tady je prave ten kamen urazu - kontroluje to hodne serveru,
urcite ty "hlavni" (ehm...), tedy na kterych maji lide nejcasteji adresy
(webmaily vseho druhu, atp.).
Mluvil; jsem o posilani email SMS na oskara - a prave diky tomuhle to
nefachci.
Muzu sice nejakym scriptem zajistit, aby, kdyz se zmeni network info pres
dhcp, se zapsalo platne (tedy pridelene) jako myhostname do main.cf. Ale
pritom potrebuji, aby se potvora propagoval na vnitrni siti jako MX pro
tu vnitrni virtualni domenu, jestli mi rozumite. Vlastne asi takto - pro
komunikaci s venkovnimi smtp servery by se mel tvarit jako
r2j143.mistral.cz (pridelene jmeno), pro stanice na vnitrni siti by mel
figurovat jako ms.mojedomena.int. To proto, ze je na tom a) zavisle
filtrovani posty, b) dalsi aplikace

Jde tedy toto nejak zaridit?

Matthes