Počeštění aplikace Mozilla: jdeme do finále

Radek Vybíral kedar1 na centrum.cz
Úterý Listopad 12 16:45:59 CET 2002

Pěkný listopadový den,

pro všechny příznivce aplikace Mozilla mám další porci dobrých zpráv.

Ta první je, že překlad dospěl do téměř finální podoby. Stav překladu
se již blíží ke stu procentům a to také díky lidem, kteří poslali své
připomínky a náměty. Myslím, že překlad těch problematických výrazů
jako Sidebar je celkem pochopitelný a dá se použít.
Na práci v překladu jsem nepřestal pracovat ani po té, co jsem byl za
"dobrý" skutek po zásluze odměněn a nazván lidmi z projektu
mozilla.cz
"pirátem". Já jim naopak za jejich práci tímto děkuji.

Další dobrou zprávou je, že překlad na serveru czilla.org se stal
oficiálním překladem, který je registrován na stránce projektu
Mozilla.org.(http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html)
Znamená to, že by se český překlad měl objevovat v dalších verzích
již
přímo na FTP serveru mozilla.org.

A třetí dobrou zprávou je, že se podařilo dát dohromady skupinu lidí,
kteří se podělí o překlad nápovědy, takže snad pod Vánoční stromeček
by mohli dostat uživatelé Mozilly dáreček v podobě kompletního
překladu celé aplikace včetně nápovědy.

Podle statistiky i aktuální ankety dávají uživatelé přednost stažení
celé již počeštěné verze před instalací souborů s počeštěním. Jak
verze pro Linux tak i verze pro Windows jsou připraveny tak, že ihned
po instalaci jsou všechny dialogy v češtině, takže uživatel již
nemusí
nikde nic nastavovat.

Doufám tedy, že dané počeštění bude sloužit všem uživatelům, kteří
chtějí využívat i další alternativní programy a brání jim v tom
nečeské ovládání.

S pozdravem a přáním mnoho bez problémů nasurfovaných stránek

Radek Vybíral, zvaný tež "Pirát"

Šestijazyčný slovník a brněnský hantec na http://slovniky.centrum.cz