Počeštění aplikace Mozilla: jdeme do finále

Petr Hrbek hrbek na iinfo.cz
Čtvrtek Listopad 14 07:58:42 CET 2002

On Thu, Nov 14, 2002 at 07:29:25AM +0100, Kovar Jan wrote:
> I kdyby tech duvodu bylo milion, tak je to vsechno stejne na prd. Je delam
> weby jen jako konicek, ale je to porad to same. Udelam web, podivam se na
> nej v IE a v 99% vypada tak, jak jsem si to predstavoval. Pak se na nej
> podivam v Mozille a podle casu se rozhodnu, jestli to budu upravovat, aby to
> bylo videt i Mozille nebo ne. A jak tak pozoruju konferenci webdesign, tak
> vetsina lidi to dela taky takhle. Jen ti profici to proste pro Mozillu
> upravit musi. Jeste jednou: pro Mozillu to "musi upravit". Verim, ze vetsina
> [...]

Prominte, ale vy se na problematiku divate ze spatneho uhlu - zrovna tak muzu
rict ja, ze kdyz napisu kod, ktery mi funguje v Mozille, (coz delam, protoze
pracuji na Linuxu) a pak se podivam na to, jak to vypada v MSIE, tak nechapu,
proc neni MSIE tak dobre, aby zobrazovalo to, co zobrazovat ma.

Myslim, ze hlavni problem je v tom, ze az do nedavne doby neexistoval zadny
prohlizec, ktery by ve vetsi mire podporoval novejsi standardy DOM Level 1,
DOM Level 2, ECMA 1, ECMA 2, ECMA 3 - proste si to kazdy delal tak, jak chtel.
Tim, ze MSIE ziskal majoritu na trhu dokazal, ze zacali designeri
a programatori psat pro jeho interpretaci standardu - jenze to neznamena, ze
se tim z teto implementace standardu stal novy standard.

Standardy jsou prave proto, aby se mohl jeden kod zobrazovat stejne v MSIE
i v Mozille. Pak si ale hodne protirecite, protoze aby se to dostalo do
kyzeneho stavu, tak proste musi MSIE podporovat standardy, musi je podporovat
i Mozilla (i ta ma mezery, ale mnohem mensi nez MSIE) a programatori
a designeri musi psat podle standardu - pak budete mit jistotu, ze se stranka
zobrazi v MSIE i v Mozille, ze bude fungovat internetbanking a ze Vam budou
letat spravne reklamni kody v okne prohlizece.

--
Petr Hrbek
Internet Info, s. r. o.