znovu PCI modem snad naposled

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Listopad 14 11:36:34 CET 2002

Zbyněk Zikl wrote:
> Ja jenom doplnim vlastni zkusenost. Stalo se mi ze se pri serfovani po netu
> stahlo do pc i s nejakym programem (myslim ze to bylo assedce) I pripojeni
> na nejakou technickou podporu. Mel sem stesti ze mam zablokovane mezinarodni
> hovary, jinak by me to asi vyslo dost draho. Takze nekdy je dobry mit na
> modemu tlacitko pro vypnuti. V tom vidim klad a ne zapor.

Ono je na vec vicero pohledu.
Nekdo si koupi kartu za 300 Kc a je hapyy, nekdo externi bedynku za
20 kKc a je take happy.

Jeste jiny pohled. Ten kdo si da do pocitace modem a ma na nem dulezita
data povazuji za blazna. Proc? Uz jsem videl nekolik shorelych PC
po te, co po lince prislo neco, co rozhodne prijit nema. A pokud takovej
pocitac otevrete a v nem nenajdete snad jedinou funkcni soucastku,
tak se z toho data spatne dostavaji. O to vetsi hazard je to za situace,
kdy takovy pocitac je navic pripojen do site.
Uz jsem videl shorelou celou sit (tu nasi) v situaci, kdy po zasahu
bleskem nedaleko do zeme prisel pres telefon do baraku, tam odpalil
telefonni ustrednu, ta byla pripojena seriovym kabalem k pocitaci na
vyber dat z ustredny. Pocitac se vyparil a zaroven shorely sitove
prvky vcetne vsech sitovych karet v pocitacich. Dozivotni zaruka
firmy 3Com byla ukoncena presne ve chvili, kdy jednotlive komponenty
takto bidne zhynuly. :-)
Pokud trpite iluzemi o tom, ze na vstupu do objektu maji byt nejake
prepetove ochrany, tak trpite spravne. Nam trvalo nekolik tydnu
denniho presvedcovani, jak to ma byt spravne zapojeno, a to se
rozhodne rozchazelo s predstavami montaznich cet (a nejen na strane
telefonu, ale i klima jednotek a vseho dalsiho).
Pokud mam sve data aspon trochu rad, tak zasadne takovehle veci
se pripojuji jako externi, pripojeno aspon pres opticky oddelovac
a pokud maji mit napajeni, tak se napajeji jinou cestou nez zbytek
spotrebicu.
Nekdo to zcela resit nejde, pak je to otazka prijmuteho rizika.
I takovy inet bod s mikrovlnou je do site pripojen pres 20m
optokabelu a ma vlastni napajeni pres vlastni UPS a rozvod se vsemi
stupni prepetovych ochran (o schopnostech bleskojistky na koaxu
k antene si nedelejme extremni iluze). Antena je samozrejme
v ochrannem pasmu bleskosvodu, ale cert nikdy nespi. :-)

Ale to je jen pohled cloveka, co kdyz mysli slovo modem, tak
zasadne externi US Robotics Courier V.Everything (ten se snad
bez zmeny dela uz pomalu 10 let a umi vsechny nove vymysly)
a obcas resi, zda budu k bezpecnemu oddeleni potrebovat
15 nebo 20 m optokabelu a dozaduje se od dodavatele certifikatu
na to, co to vydrzi. :-))

	Majkl