RE: Počeštění aplikace Mozilla: jdeme do finále

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Čtvrtek Listopad 14 12:21:36 CET 2002

> aby to
> tak
>
> To je teda ale pitomý názor! Když dělám www stránky já, udělám to pokud
> možno podle W3C a hele, ono to jede v Mozille, ono to jede v Konqueroru,
> ono to jede obvykle i v Opeře, ale světe div se, v tom "super sqelém,
> vlastně úplně perfektním a jediném dobrém IE co používají 'všichni' to
> dělá neplechu."

Dobra. Rekneme, ze jsem mel spatny pohled. Mel jsem za to, ze vetsina
Webdesigneru zacina od IE jako nejpouzivanejsiho prohlizece. Je mozne, ze to
tak neni, nicmene, to ze to tak nedela nekolik lidi z konference linux.cz
asi neni moc objektivni. Kazdopadne se nechci hadat, jsem ochoten pripustit,
ze to tak neni. Nicmene jste se pripojil mezi ty, kteri mluvi o "super
skvelem IE", jakobych neco takoveho rekl.

> Proč musím upravovat pro jeden prohlížeč, když to v 3 jiných běhá
> bezchybně?

Proc? To si delate srandu? Protoze se tim zivite a urcite znate statistiky
navstevnosti vasich webu podle prohlizecu. A kdybyste to pro IE neupravoval,
tak se neuzivite.

> A to nemluvím o průhlednosti u PNG (jiné produkty MS to umí, ale
> nejnovější IE ne, proč) a jiných zhovadilostech. A tak bych mohl
> pokračovat.

Ale to nemeni nic na tom, ze pokud vyberete nahodne nejaky web, tak mate
vetsi sanci, ze jej uvidite dobre s IE nez s Mozillou. Ja nevim proc to tak
je a neminim po tom patrat. To byste meli delat vy, ktere to zivi. Ja jako
obycejny uzivatel proste pujdu na web s IE. A nepochybuju o tom, ze spousta
uzivatelu to udela stejne. Sice to moc vyvojare Mozilly nepotesi, ale to je
IMHO realita. Zkoumat, proc to nefunguje muze jen nekdo, kdo presne zna
standardy a pozna, co je spatne v kodu. To normalni uzivatel neni, takze
pokud uvidi zmrsenou stranku, tak si radsi vezme IE nez Mozillu. A tezko se
mu muze nekdo divit.

> bankovnictvi
>
> Tak to je další pitomý názor. Podobné jsem slýchával i u eShopů, které
> dělaly některé firmy. "Ono to nejde". "Mozilla je na nic". Atd. atp.
> A já jim jsem kdykoli ukázat, že to jde, že Mozilla nemá ten problém co
> si myslí, že jsou jen špatně naučeni z nestandarního prohlížeče jedné
> malé měkké firmy!

:-))) Ale to je zase neni vec uzivatelu. Ti se tezko muzou starat o to,
jestli nekdo neco nekde blbe napsal. Pokud maji prohlizec, ktery funguje a
jeden, ktery nefunguje, tak pro ne je to jasne. Jak jsem psal v jinem mailu,
tak si myslim, ze by mohla resit Mozilla i to, jak zobrazit stranky psane
pro IE, ktere neodpovidaji standardu. Nejsem vyvojar, takze neposoudim, jak
slozite to je.

Na dalsi e-mail v teto konverzaci uz neodpovim. Nezlobte se, ale moji
parketou jsou informacni systemy a tem se potrebuju venovat vetsinu casu,
nikoliv debatam, jestli je Mozilla pouzitelna ci nikoliv a jeste k tomu s
lidma, kteri nectou a porad se me snazi presvedcit, ze Mozilla je dobra a IE
je spatny, ackoliv to davno vim a mluvim o pouziti v praxi.

Autorum Mozilly preji hodne zdaru v praci a lepsi kodery, nez jsem ja.

Sakra, nedalo mi to a jeste jednu otazku.
Ted Mozilla dodrzuje standardy a IE ne a vetsina lidi pouziva na Windows
systemech IE. Pokud se IE zlepsi tak, ze bude podporovat standardy, tak co
povede lidi k tomu, aby na Windows OS presli na Mozillu, kdyz neprejdou ani
ted?

TNX