periodicka aktivita disku

Ondrej Suchy ondrej na qlinux.cz
Čtvrtek Listopad 14 12:47:39 CET 2002

ahoj,

resil/vyresil nekdo z vas nasledujici problem?

mam stroj s IDE diskem, RH7.3, jadro 2.4.18, mel by fungovat jako obycejny
router.

pomoci hdparm jsem zaridil, aby po nejake dobe neaktivity byl zastaven disk.
problem je v tom, ze vzdy po "spin-down" se do cca 10-15 sekund disk zase
roztoci.

deje se tak prestoze:
1) na tom serveru jsem vypnul vse co se dalo, zbylo prakticky jen jadro plus
bezne systemove procesy a muj shell
2) nedoslo ke zmene zadneho souboru, v logach neni napsano nic noveho
3) svazky jsem pripojil jako ext2 (v domneni, ze se jedna o periodicky update
ext3 zurnalu)
4) swap je vypnuty

ma nekdo z vas napad cim by to mohlo byt nebo jak to zjistit? podeziram ruzne
"flush" mechanismy, ale proc neco flushuji, kdyz se nic nemeni?

  ondrej

--
Ondrej Suchy <ondrej na qlinux.cz>

[ QLINUX                                QUADRA s.r.o. ]
[ open-source reseni, sprava,  bezpecnost,  firewally ]
[ e-mail: info na qlinux.cz   web: http://www.qlinux.cz/ ]