znovu PCI modem

Petr Klimovic linux2 na pizi.cz
Čtvrtek Listopad 14 11:46:44 CET 2002

O> Muj priklad: modem Askey externi 56kbps:

O>     rychlost media 49333bps download, 28800bps upload
O>     rychlost stahovani zip - max 6.0kB/sec, prumer 5.2kB/sec
O>     rychlost stahovani html - max 12.0kB/sec, prumer 7.0kB/sec

Ja bych to shrnul tak, ze modemy mezi sebou komunikuji opravdu max
tech 56/8 = 7KB/s. Co s prijatymi daty udela aplikace je jeji vec.
Klidne muze kazdy prijaty bajt namnozit tisickrat, ale to neznamena,
ze modemy prenaseji 7000KB/s.
Presneji to ma nekolik vrstev. data prijdou rychlosti 7KB/s do modemu.
Uvnitr modemu je software, ktery muze provest dekomprimaci a tim je
tech dat vic. Data jsou predana sitovemu ovladaci, ktery opet muze
provest dekompresi, tentokrat na urovni PPP. A vysledek pak prijme
aplikace, ktera to treba zase jeste rozbali (ZIP).
Abychom predesli hadkam, bylo by dobre vzdy specifikovat ve kterem
miste tohoto retezce vasi rychlost merite. Ovsem je jasne, ze modem
neovlivni co s daty udela sitovy ovladac, nebo aplikace. Jeho uloha
konci ve chvili, kdy preda prijata data svemu ovladaci.