Fwd: FW: Mravenec a kobylka ...

MUDr. Vítězslav Podivínský daktari.podivinsky na unet.cz
Pátek Listopad 15 16:50:20 CET 2002

Dne pátek 15 listopad 2002 16:42 jste napsal(a):

> Souhlasím.
Ještě jsem zapomněl dodat proč: Mí Romové se běžně nazývají, když se mnou
mluví, Cikáni:-) a nevadí jim to. Jsou to slušní, usedlí, pracující lidé
velmi milující své děti a mající normální vztah k okolí, jeden z mých Romů je
dokonce poradcem pro jednoho poslance parlamentu( nebo alespoň donedávna byl)
a činný v komunální politice za KDU-ČSL, a tak...
Já jim říkám Romové, oni klidně Cikáni!
Tak jak to vlastně je?  není Čech, Moravák, Slezan atd papežštější jak papež=
Cikán, Rom, nebo jak nazvat tuto komunitu?
Mně je osobně jedno, jak je kdo nazýván, pokud to není urážlivé.
Problém je, že díky předchozímu textu, se kterým souhlasím, je Cikán opravdu
hanlivý název, když si vezmeme jejich některé zvyky, které naše majoritní
společnost prostě nestrávila a nikdy myslím ani nestráví.
Přitom souhlasím s tím: chceš tu bydlet, žít? Pak přijmi zvyky a obyčeje
krajiny, kams přišel a zkus ji obohatit o své, pozitivní zvyky a obyčeje. Ale
budeš-li se tam chovat proti zákonům této majoritní komunity, nediv se, když
padneš na ústa( raději už nebudu používat ani pejorativní výrazy, abych zase
někomu neudělal tu radost, aby se do mne "oprávněně" mohl pustit:-)))

--
Daktari
Linux Debian

MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz
Za Moštěním 221                      Tel/fax 00420461618355
57001 Litomyšl                           Mobil: 00420604231785
Czech Republic                               ICQ: 38405650

     Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.