prechod SCO Unix-LInux

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pondělí Listopad 18 11:54:26 CET 2002

On Po, 2002-11-18 at 11:11, Deus Silencio wrote:
> dobrý den,
> přecházíme z SCO unix na Linux. Existuje způsob, jak bezpečně převést
> uživatele a skupiny mezi těmito systémy? (Vzpomínám si, že existoval nějaký
> příkaz, ale jestli fungoval a jak...)
>
> Děkuji za pomoc

Domnivam se, ze SCO je stale jeste "klasicky" SVR4, takze
by se skupiny mely vyskytovat prave v /etc/group
a uzivatele prave v /etc/passwd (a pripadne /etc/shadow).
Na linuxu je to stejne => teoreticky je staci prekopirovat,
prakticky bych to vsak nedelal. Nejlepsi se mi jevi udelat
to rucne => z tech tri souboru (= samozrejme z jejich kopii)
smazat systemove (= symbolicke) uzivatele a rozumne
pripadne zmenit cisla (UID, GID), pokud by byly prilis jinde,
nez je v Linuxu zvykem, coz ale spis nebudou, uzivatele
se cisluji od 500 (nebo od 1000), skupiny taky. Zalezi na
systemu a chuti.

Prenos domovskych adresaru by taky nemusel byt problem,
horsi to asi bude s pripadnym vlastnim nastavenim jejich
startovacich skriptu.

V linuxu jsou uzivatele obvykle pod "/home", byt vami
bych je tam dal (a zmenil to v /etc/passwd), pokud
jsou v SCO jinde (tusim, ze byvali).

Startovaci skripty byste jim mohl nejakou davkou
prekopirovat z /etc/skel (to bylo myslim v SCO taky),
ale na vasem miste bych to nedelal hromadne, ale
individualne, na zadost uzivatelu. Anebo bych je nechal,
at si to nakopiruji sami dle potreby.

Posledni by mel byt shell, vsechny jsou v /bin (to snad na SCO
taky), ale tam byl tusim docela oblibeny ksh a ten v linuxu neni.
Nicmene bash je s nim hodne kompatibilni, takze pokud ho nekdo
pouziva, udelejte v /bin symlink ksh->bash.

Jediny vaznejsi problem by mohl byt e-mail, zalezi na tom,
jak ji mate vyresenou ted a jak ji hodlate resit
v Linuxu. Jede-li na jinem serveru, je to samozrejme ok.
Jede-li na tomhle, budete si s tim muset trochu vic
pohrat a rozhodnout se mezi sendmailem, postfixem, qmailem, ...

ivo

PS: My z SCO prechazeli jiz velmi davno, cca 1996 a to
bylo uzivatelu jen par, ale nenastaly zadne problemy.