jak zalohovat linuxovy server

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Listopad 20 12:40:38 CET 2002

No osobne bych RAID povazoval za nutnost a zalohy take. Velice vhodne se
doplnuji. Pokud vam chcipne disk, tak porad mate data na druhem, takze
system jede. Pokud mate jeste ke vsemu volny (v odborne terminologii
"spare") disk, tak RAID obnovite lehce. Pokud se spolehate na zalohy, tak si
musite uvedomit, ze pokud delate zalohy denne, tak v pripade havarie budou
chybet data od zalohy po havarii. Zalohy pouzijete pro pripad, ze vam treba
shori server, nebo vam ho nekdo shodi rack, ci jina nepredvidatelna situace
ci katastrofa. RAID muzete pouzit softwerovy, neni to nic tezkeho. Moderni
distribuce dokonce nabizeji vytvoreni soft raidu jiz pri instalaci systemu.
(Redhat urcite, Suse a Mandrake tusim tez) Pokud budete chtit jit do
extremu, tak muzete pouzit externi SCSI nebo dokonce Fibre Channel pole a
dva stroje v clusteru. Ale to uz trosku fantaziruju. :-)
Ale ten RAID bych urcite doporucil.

TNX