SW vzbuzení vyplého počítače?

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Listopad 20 17:02:23 CET 2002

Oak wrote:
> hledám aplikaci, jež by dokázala BIOSu poručit vzbuzení vyplého PC ve
> stanovený čas (a den) podle systémového času.

Nastavit se to da obvykle normalne v BIOSu, takze tam.
Lezt tam je nepohodlne, takze si napsat program, co to do toho BIOSu
zapise?
Apropo, kdysi jsem si s tim hral na jedne prumyslove CPU karte a tam
jsem nahodou prisel na to, ze k tomu pouzival alarm od RTC obvodu.
Takze jsem si nastavil v BIOSu zapinani na neco a pak jsem to klidne
v linuxu natvrdo prepsal do RTC na neco jineho. Prenastavovat se
to muselo po kazdym probehnuti, protoze BIOS si tam nastavoval
tu svoji hodnotu.
IMHO to dela asi vetsina PC stejne, tak by to mohlo fungovat?
Overeni metody je snadne. Zapnout a nastavit si to v BIOSu
a pak v linuxu cat /proc/driver/rtc by mel ukazat,
zda je alarm nastaven (jadro musi mit zapnuty RTC support a ta cesta
je mozna trochu jinak).

> Nenašel jsem o tom žádné podrobnější zmínky (archiv konfery,
> dokumentace SuSE, google, apod.).

Dalsi moznost je treba pouzit wake on lan, ale to uz chce dalsi stroj.

	Majkl