X-ka spadla

kratochvil jiri kratochvil na dbsystem.com
Čtvrtek Listopad 21 08:14:38 CET 2002

On Thu, Nov 21, 2002 at 06:04:50AM +0100, Zbynek Houska wrote:
>   spadla mi x-ka, bohuzel v naivni predstave, ze to pujde rozchodit jsem si
> neudelal kopii logu. Zda se mi, ze to nemuze najit defaultni font. Zkousel
> jsem to prekonfigurovat setupem, coz slo a prepnul jsem to do runlevelu 5.
> Takze ted nemam ani tu konzoli. Pri shut downu se nepodari ukoncit "xfs" - x
> fontserver, dal to psalo, ze to neni fatalni chyba.

Bez toho logu vam asi nikdo nepomuze. Log se vytvari pri kazdem startu
znova. Kouknete se do /var/log/XFree86* tam to vetsinou byva.

> nabootovat do single user, opravit inittab a dal nevim... Dokonce jsem chtel
> pouzit ten "explore2fs", ale ten ze zahadneho duvodu ma vypnutou podporu
> zapisu....

explore2fs nema zapnutou podporu zapisu z jednoducheho duvodu je to
nebezpecna feature. Stejne jako zapis z linuxu na NTFS partition. (Tedy
zrejme to tak bude protoze ten program nepouzivam - tusim ze pisete u
jakemsi win programku na zapis do ext2 fs)

Vami naznaceny postup je spravny. Tzn. Boot do konzole (tj. v lilo se
pri bootu za jmeno kernelu prida cislo runlevelu napr. "linux 2")

No a potom si bute rucne zkouset spustet a konfigurovat X-ka do te
doby nez to bude fungovat (startx - to byva nebo staci samotny X server).

Pokud jste to prenasel na jiny pocitac jak pisete, pak lze predpokladat
ze je mozne ze mel jinou grafickou kartu takze bych zacal hledat timto
smerem. Log file je vasim pritelem.

--
  KLoK