100% najeti linuxu - jak na to

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Listopad 21 11:27:13 CET 2002

Jan Rovner wrote:
> 1. pouzit flashdisk (BTW: za 850,-Kc je redukce
> na CF karty http://linux.mikroservis.cz/cf.html)
> na bootovani

Dela se to ve spouste provedeni. Ja mam primo na mabu
patici pro CF a neni co resit. :-)

> 2. z flashdisku po nabootovani nakopirovat *neco(1)*
> na ramdisk, ktery pak bude R/W (pro temp a log.
> soubory, /var/run apod.). Asi bude potreba mountovat
> flashdisk jako R/O, ramdisk jako R/W. Po vytvoreni
> nakopirovani disk odmountovat (idealni by to bylo
> cele realizovat *BEZ* mountovani flashdisku).

Na flashdisku  mam FreeDOS (jen asi 3 soubory) a v autoexec.bat
je toto:
c:\loadlin c:\bzImage.rtl root=/dev/ram1 initrd=c:\initrdgz.img
ramdisk_size=65536 load_ramdisk=1 ro vga=3

Tady je drobna fligna. Pouzivam dva ram disky, prvne se pouzije
malej initrd, ten se spusti pred pripojenim vlastniho ram disku
a jen vygeneruje vlastni provozni ramdisk. Je to z toho duvodu,
ze jsem nebyl schopen vytvorit 64 MiB ram disk primo pri startu
(loadlin i syslinux zkolaboval).
Takze v initrdgz.img je normalne souborovy system s par soubory
a hlavne skrip /linuxrc o teto funkcnosti:
#!/bin/sh
mount  /dev/hdc1 /mnt/dos -oro -tvfat
zcat  /mnt/dos/anamugz.img >/dev/ram1
umount /dev/hdc1
exit 0

Az je tohle probehne, tak jadro uz jede s tim, ze ma jako
root /dev/ram1 a v nem je nyni kompletni system (pouzivam
Slackware8).
Vlastni provozovany system je teda v souboru anamugz.img.
Jak vyrobit anamugz.img slo v konferenci nekolikrat. :-)

	Majkl