uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Čtvrtek Listopad 21 15:28:25 CET 2002

On Čt, 2002-11-21 at 14:58, David Trcka wrote:

> Vzhledem k tomu, ze jsem to instaloval, tak mohl (nepredpokladam, ze jste
> tam nedelal nejake zasadni zmeny). Nazev firewall je tam vicemene na okrasu,
> protoze tam neni co chranit. Ten server slouzi jako proxy a maskarada. Je na
> nem zakazan pristup na port 80 z vnitrnich siti jen proto, aby nahodou
> nedoslo k tomu, ze se postupne na stanicich porusi nastaveni proxy a pak by
> vsichni jeli bez proxy, ktery by ztratil svuj prvotni vyznam, kvuli kteremu
> tam je: usetrit bandwidth. Vsechny jine porty jsou povolene k maskaradovani,
> [...]

Aha, pak to samozrejme nic nevyresi. Ja vetsinou smerem ven zakazuji
temer vse, az na definovane vyjimky (ssh, ntp, ...) jen pro nektere
stroje. Ostatni museji vsude jen pres proxy. Je zrejme, ze pokud se
otevre nektery dport na vsechy ip adresy, tak tam nekdo muze posadit
venku proxy a je to jedno.

ivo