uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

Ing. Martin Homola speedy na jazgym-ostrava.cz
Pátek Listopad 22 08:23:06 CET 2002

Je pravda, ze pokud se v tom zacnou nekteri vrtat, tak po case asi na
princip proxy prijdou a obejdou. Zatim to zkusim s tim omezenim jenom pro
pristup na squida, kdyby to zacalo selhavat, budu uvazovat dalsi moznosti.
Co se tyce toho pristupu pres mail - velice pekny priklad lidske
dumyslnosti. Ale pro bezne pouziti (napr. v chatu) to asi moc nebude :-(((

Martin H.

On Thu, Nov 21, 2002 at 03:30:06PM +0100, Ing. Martin Homola wrote:
> Mate samozrejme pravdu, tech moznosti je cela rada, ale zadna z nich
(podle
> meritek na nasi skole) neni trivialni.

>Verte, ze zrovna konkretne zmena nastaveni proxy trivialni _je_ (zvlaste
pro
studeny, kteri uz nezvladatelne browsuji po internetu), jenom se o
to zatim nikdo nezajimal, protoze mu to dotedka fungovalo. ;)

Setkal jsem se dokonce s tim, ze si jeden muj znamy byl schopen na zaklade
navodu (par kliknuti) nainstalovat nejakou zhuverilost typu "http over
mail",
pokud se to tak da vubec nazvat. Latenci to ma sice trochu vyssi, ale
browsit po netu s tim jakz takz slo. Princip byl, ze se nainstaloval jakysi
lokalni proxy, ktery sam zmenil nastaveni proxy v prohlizeci na sebe, a
vsechny pozadavky posilal mailem na jakousi adresu jakesi brany, ktera
mailem posilala vysledek. No a pak stacilo, aby ten lokalni proxy periodicky
vybiral schranku...
Konkretni nazvy po me nechtejte (prestoze to zni jako "jedna pani
povidala"),
ale skutecne si je nepamatuju, pac uz je to opravdu _hodne_ davno.

> Momentalne neni na nasi skole nikdo,
> kdo by si s jinym nastavenim proxy v prohlizeci poradil.

Ale ruku do ohne byste na to nedal...