OT Prodej knihy Posix. 4: Programming for the Real World

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Listopad 22 13:02:58 CET 2002

Jaroslav Lukesh wrote:

> Do ceny cla a DPH se pocita cena zbozi VCETNE dopravy. Meli vam to poslat
> jako darek, nebo s uvedenou cenou 1USD, pak je to jine.

Dovolim si odpoved vysledek sem. Uz jsem tech par emailu mimo
pomazal, treba shrnuti bude poucne i o pro jine. Uplny off topic
to snad nebude, vse v te zasilce se tocilo kolem
linux/perl/programovani. :-))

Takze, objednal jsem si na Amazonu par knizek za cca 280 USD.
K tomu mi bylo pripocitano dopravne za 81 USD (pririty dodavka
2-4 pracovni dny), coz by byla asi castka uctovana v pripade
jednoho baliku, nebot jsem to tak chtel. Amazon to ale poslal
jako 3 baliky s fakturami na $144.34 (120.38+23.96), $139.38
(115.42+23.96) a $72.93 (39.95+32.98).
Na obalu baliku jsou udany ceny baliku opet, ale bez dopravy.
Takze ten balik za 39.95 prosel volne (min nez 1500 Kc),
dalsi uz podlehly celnimu rizeni. Clo+DPH se urcuje z celkove
celni ceny, ta je dana souctem ceny zbozi+dopravy.
Ovsem cena dopravy se nevezme tech par uvedenych USD, ale nahledne
se do tabulek rikajicich, ze prumerne balik takove velikosti, vahy
a rychlosti dopravy z USA do CR stoji 5000 Kc a pak je samozrejme
celni hodnota kazdeho z tech dvou baliku je skoro 9000 Kc a nikoliv
zaplacenych 144.34 a 139.38 USD krat nejakych 30 Kc, cili polovic.
Aspon tak mi to bylo vysvetleno prave slecnou od DHL.

	Majkl

PS: Zminena knizecka je stale volna. :-)