Zmena DNS - ja si rict o autoritativni odpoved?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Sobota Listopad 23 17:16:15 CET 2002

Jan Houstek wrote:
> Pouzivam DNS server ns.domena1.cz. Nejakemu hostu v domene domena2.cz se
> zmeni DNS, coz overim pres host, pripadne dig, kde uvedu, ze chci
> komunikovat s ns.domena2.cz.
>
> Jenze ns.domena1.cz ma jeste v cache stary zaznam. Muzu ho nejak prinutit,
> aby ho opravil, kdyz o te zmene vim?

Pokud ani na jeden stroj nemate pristup jako root, tak mate asi jedinou
moznost: napiste patricnemu spravci, ze jeho DNS servery sice jsou hezky
nakonfigurovany, ale ze by to bylo jeste lepsi, kdyby master posilal
slavum pri zmene NOTIFY. Pak kdyz slave dostane notify, tak by ho melo
trknout, ze se zona zmenila a mel by si ji znova natahnout. Bind verze 8
a 9 to urcite umi, jestli to umi i rada 4 to netusim.

Michal Ludvig