Zkusenosti se SW raid5

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pondělí Listopad 25 08:35:54 CET 2002

> Jestli chcete trochu spolehlivy fileserver, tak misto IDE
> pouzijte SCSI. Vydrz IDE disku je tak 1-2roky.

Nesouhlas. Zalezi ciste na vytizenosti toho serveru. Bez problemu jsem 4
roky pouzival server s IDE disky v RAID 1. Bezela na tom samba jako PDC pro
cca 80 PC, Oracle na kterem jel personalni system Magion a dochazkovy Anet.
Meli jsme tam par intranet aplikaci v PHP, ktere pouzivaly MySQL, bezel tam
postfix na odesilani posty ven a pop3 server. Plus nejake bezvyznamne
prkotiny jako DNS. ;-) Celkovy obem POUZIVANYCH dat na file serveru byl
40GB.
S diskama zadny problem nebyl. Ale ty disky byly teda samozrejme v aktivnich
chladicich suplikach, server byl otevreny a v serverovne se udrzovala
teplota do 16 stupnu.

TNX